Chcete také efektivně řídit firmu?
Dejte vědět, co potřebujete vyřešit.

Dáme to dohromady.

    Vaše osobní údaje budou zpracované pro účely obchodní komunikace na základě oprávněného zájmu podle čl. 6 ods. 1 písm. f) všeobecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). Více informací o ochraně osobních údajů a vašich právech najdete zde.

    Pole označená hvězdičkou * jsou povinné

    Jakub Kokoška obchodní zástupce

    Zpět

    INVITAL Aqua

    Jak až pětinásobně zvýšit obrat e-shopu?

    Česká firma INVITAL Aqua, provozovatel e-shopu rostlinna-akvaria.cz, se chtěla zbavit závislosti na tužce a papíru a automatizovat své procesy. Rozhodla se proto najít dostatečně variabilní podnikový systém, jenž by dokázal podpořit růst e-shopu a zároveň umožňoval vlastní úpravy.

    Představení INVITAL Aqua

    Česká společnost INVITAL Aqua s. r. o. provozuje e-shop rostlinna-akvaria.cz – největší obchod s jezírkovým vybavením a potřebami pro akvaristiku a teraristiku v Evropě. Firma provozuje sklady v Česku i na Slovensku a své produkty rozesílá zákazníkům napříč střední Evropou.

    Web: www.rostlinna-akvaria.cz

    sídlo:

    Opava

    počet zaměstnanců:

    80

    roční obrat:

    350 milionů korun

    Začátky s papírem a tužkou

    E-shop INVITAL Aqua se z původního webu o akvaristice vypracoval až na velký elektronický obchod. Pro jeho správu si firma vytvořila vlastní podnikový systém, ten ale brzy přestal stačit. Ve velké míře totiž závisel na papírových dokumentech a ručním vyplňování. Přelomovým okamžikem byl příval objednávek během Vánoc, kdy zaměstnanci museli pracovat dlouhé hodiny. Na přelomu let 2018 a 2019 se proto zástupci INVITAL Aqua, s. r. o. začali porozhlížet po novém systému.

    „Měli jsme systém ale udělaný složitou papírovou metodou. Například přijmout nějakého nového člověka na sklad zabralo 2-3 týdny a my jsme to potřebovali zkrátit.“

    Vít Hellebrand jednatel INVITAL Aqua

    Potřeba co největší variability

    Firma se rozhodla zmíněné překážky vyřešit nasazením ERP systému. Ten měl nejen nahradit původní řešení a usnadnit řízení e-shopu, ale zároveň být i dostatečně variabilní a umožňovat vlastní úpravy. Volba nakonec padla na ERP systém Vario, který požadavky firmy splňoval nejlépe. Nové řešení se v provozu rychle osvědčilo a brzy se stalo srdcem celé společnosti, se kterým pracují zaměstnanci napříč všemi odděleními firmy.

    „To, co v jiných firmách musí dělat několik lidí, u nás zvládne automat nebo 1 dohlížející člověk.“

    Vít Hellebrand jednatel INVITAL Aqua

    Největší přínosy Varia

    Dnes tvoří Vario životně důležitou součást celé společnosti. Systém pomáhá v řadě oblastí, od automatizace workflow přes přehledné skladové řízení až po inventury, účetnictví a další agendy. Díky zrychlení, zefektivnění a digitalizaci procesů zaznamenala společnost až pětinásobný růst. To potvrzuje i sám Vít Hellebrand: „Kdybychom neměli Vario, nedokázali bychom fungovat. Vario jsme brali už jen z toho důvodu, abychom byli schopni růst.“

    Variabilita

    Vario společnosti nabídlo nejen široké možnosti úprav, ale také snadné propojení externími moduly a propojení s vlastním e-shopovým řešením. Vedle toho Vario výrazně usnadnilo i vstup firmy na zahraniční trh.

    Podstatné zrychlení objednávek

    Díky Variu je nyní možné odbavit celou objednávku do 15 minut od odeslání. To dává e-shopu mimo jiné i možnost vydávat zboží na počkání přímo ve skladu.

    Úspora času i práce

    Díky Variu se v INVITAL Aqua, s. r. o. podařilo zrychlit skladové i jiné operace. Jak říká Vít Hellebrand: „To, co v jiných firmách musí dělat několik lidí, u nás zvládne automat nebo 1 dohlížející člověk.“

    Digitalizace účetnictví

    S Variem má firma možnost všechny důležité doklady generovat automaticky v elektronické podobě. Díky propojení účetnictví se skladem, zakázkami a objednávkami odpadlo ruční přepisování dokladů.

    Přehled v zakázkách

    Vario umožňuje v reálném čase sledovat skladovou dostupnost položek a doplňovat tak zásoby podle skutečné situace.

    Blokové inventury

    Firma může inventury provádět i bez nutnosti uzavření skladu. Zaměstnanci díky digitalizaci a synchronizaci dat tak inventuru zvládnou i za běžného provozu.

    Máme pro vás další inpiraci

    Přečtete si příběhy dalších úspěšných společností

    INVITAL Aqua zdaleka není jedinou společností, které Vario pomohlo. Mezi našimi zákazníky naleznete řadu inspirativních příběhů, kdy se Vario přizpůsobilo potřebám dané firmy a nyní jí šetří čas i peníze.

    • Jak automatizovat procesy při řízení e-shopu

      V hlavní roli E-Commerce Business

      Zjistit více

      Jak digitalizovat provoz obchodní a servisní firmy

      V hlavní roli Agrowest

      Zjistit více

      Jak skloubit provoz kamenných prodejen s e-shopem a skladovým hospodářstvím

      V hlavní roli Freshlabels

      Zjistit více

      Jak se zbavit ručního přepisování faktur

      V hlavní roli Pavel Machačka

      Zjistit více
    • Jak jednoduše upravit podnikový informační systém na míru své firmě

      V hlavní roli Perfect Storage

      Zjistit více

      Jak na automatické generování faktur

      V hlavní roli SKY Trade

      Zjistit více

      Jak nastartovat e-shop?

      V hlavní roli Sportovna

      Zjistit více

      Jak na moderní řízení skladu

      V hlavní roli Yssen Tools

      Zjistit více

    Inspirace e-mailem

    Odebírejte nové příběhy o řešení problémů v podnikání e-mailem!